Kisah aku di Shopping Complex

Hari ni aku jalan-jalan kat Shopping Complex terkenal XYX, kononnya nak makan angin.Sampai dekat sana aku jumpa bermacam orang dengan ragamya. Agak menarik berbanding barang-barang yang dijual. Kat bawah aku nampak ramai orang yang berambut karat. Selain karat, banyak la jugak warna lain.


Aku  agak hairan la jugak, ramainya yang rambut macam ni. Dari belakang macam orang asing, tapi depan orang tempatan. Kuku pun aku tengok bermacam-macam warna ada.



 Aishh, tak kisahlah. Disebabkan malas nak layan, aku pun teruskan la penjalanan. So, aku amik keputusan ntuk naik ekolater, kat ekoletar aku ternampak pulak ada 2-3 couple tgh dok







Disebabkan aku berasa cemburu dengan mereka yang ada pasangan, jadi aku pun mempercepatkan langkah. Sekarang aku ditingkat atas.. ah, ada benda menarik! Tengah aku usha-usha barang. Tiba-tiba haus la pulak, so aku pn singgah sekejap di satu kedai ni. Kat situ aku ternampak plak sekumpulan remaja yang sedang berborak2, aku tengok muka diorang. Errmm, Lawa. Tengok pulak baju.. Errrmmm.. 


NO COMMENT. Disebabkan terlalu ramai kat kedai tu, so aku amik keputusan untuk minum air kat luar jek  la. Lagipun udara tengah segar. Tapi, niat aku terbantut. Sebab aku ternampak pulak ada 2-3 orang ni tengah hisap rokok. Aduhh.. Potonglah!



Disebabkan terlalu kecewa, aku amik keputusan untuk balik rumah je. =,=" Sampai kat rumah aku terfikir sekejap.. Mana budaya ketimuran dah pergi? Mana perginya perempuan melayu yang sebenar?
Renung-renungkan.. ~ :)

No comments:

Post a Comment