Movie Review : Aku ada, Kau ada???

Photobucket

Yosh! Salam semua, apa khabar ..? How's your holiday guy..? ^^

Okey, baru-baru ni aku pergi tengok wayang dengan adik and kakak aku and finally! Aku dapat jugak tengok cerita ni~ Cer teka cer teka cerita apa..? Kalau salah kita bakoo! Haha. Aku ada, Kau Ada???  Hah! Takde kan.. :)

TADAAA!


For sipnospis : ------------> SINI KAU!

Sebelum tu, korang mesti pernah dengar ayat ni kan kat radio-radio or maybe kat tv.. : "Nordin Ahmad! Nordin Ahmad ni memang dilahirkan untuk menyakitkan hati saya!

"Ikutkan hati saya prof, mulut dia ni saya nak stapler2, biar tak boleh  buka..  berdarah tak boleh cakap sampai bila2! "

Dua dialog yang cukup menarik perhatian aku. Lakonan mantap daripada Yana Samsuddin sebagai Tina dan Shaheizy Sam sebagai Nordin Ahmad.

For this movie i will give ..
 !

 It quite nice story.. But still jalan ceritanya agak longgar. Aku memang memasang harapan tinggi pada cerita ni lepas aku tengok behind the scene diorang. Tapi, sayang. Cerita ini berjaya menarik perhatian aku tapi tak berapa sampai pada aku. Thats why i can only give 4 / 5 stars. Erm, aku tak tau la korang macam mana kan..  :)

Tapi jangan risau!  Cerita ni serius *takdelah serius mana pun* kelakar. Banyak giler scene kelakar! Alaa, aku tahu rakyat Malaysia ni suka ketawa~ Thats why la ada Maharajalawak and SuperSpontan kan. hehe.
Pastu,  Aku enjoy jugak dengan lagu kat dalam ni. Lebih-lebih lagi lagu "Beginilah Caranya". Yang lain tu, okey la ^^

Aku Ada Kau Ada


Oh, Tak lupa jugak dengan lakonan Kamal sebagai "Aziz The Greater" cukup membantu menggamitkan lagi jalan cerita. Dia memang sengal. Serius aku tak tipu. Bajet semacam ~ haha. LOL

And lastly, aku suka tengok Pergaduhan manja antara Yana dengan Sam yang bagi aku 'agak' comel tapi mepunyai maksud tersirat disebalik pergaduhan tu. Ohhh Sooo Sweett <3

So, keseluruhannya.. Really nice and fun to watch it. :)








2 comments:

Syuk Ry said...

wah mcm best jer cerita ni.. nk tgok lah nnt..

amirulhaizad said...

macam best je citer ni..kner layan ni nanti kang

<a href="http://kainpelikatbiru.blogspot.com/>lawatan dari beaver blog</a>

jemput singgah

Post a Comment