49 Days!

Salam semua :) Korang semua baik-baik tak hari ini? Ha, aku nak tanya something ni.
Erm, korang semua pernah tak tengok cerita korea? Alah, tipuuu kalau cakap tak tengok.. Hee :)
Okey cerita aku kali ni fasal drama korea yang bertaju. 49 Days. Drama ini sebenarnya drama korea yang baru keluar kat OneHD (AstroBeyond). 
Mula-mula aku tengok cerita ini, rasa macam mengarut la jugak. Sebab dia cerita fasal roh yang pinjamkan badan orang lain untuk hidup. Lepas je aku tengok episode ke 3, aku terus suka cerita ini dan terus mengikuti perkembangannya. Disebabkan aku suka, jadi aku kenalah berkongsi-kongsi sikit. Alah,bak kata orang putih la kan "Sharing is Caring" :)


Information

Genre: FantasyRomance
Category: Korean Drama
Episodes: 20


Ni sipnosisnya.

Shin Ji Hyun was enjoying absolute bliss as she was about to marry her fiancé, Kang Min Ho, but her perfect life is shattered when she gets into a car accident that leaves her in a coma. She is given a second chance at life by a reaper, but it comes with a condition: she has to find three people outside of her family who would cry genuine tears for her. In order to do this, she borrows the body of Yi Kyung, a part-time employee at a convenience store for 49 days.


Okey, aku tambah sikit lagi la.

Bila Shin Ji Hyun dah tumpang ke dalam jasad orang lain, dia mula menyamar jadi Song I Gyeong, So orang lain tak dapat nak syak yang dia ni Shin Ji Hyun. Malah identiti dia yang sebenar pun terpaksa dirahsiakan and adalah sebab2nya. Then, bila dah macamtu dia pun menggunakan kesempatan untuk mendekati kawan-kawan dia dengan tujuan mendapatkan air mata. Dari situ dia mula dapat tahu banyak rahsia yang membuatkan dia  akhirnya terluka. Rahsia apa yang dia dah dapat bongkarkan tu? Adakah dia berjaya mendapatkan 3 air mata dan hidup semula?

Nak tau lebih lanjut? Korang boleh tengok cerita tu dekat Mysoju ^^  hehe..

No comments:

Post a Comment