Ini Cerita Najwa .: Jangan Dunia Sahaja yg Maju!

Jangan Dunia Sahaja yg Maju!

Salam semua! Apa khabar? Sihatkah anda pada hari ini? Yang sihat tuu, Alhamdulilah..Tapi, yang tak berapa nak sihat cepat-cepatlah makan ubat dan banyakkan berehat. A'ah yea, hari aku caring sikit. Hehe..
Erm, okey hari ini aku nak cakap la sikit fasal negara kita ni. * This is just my opinion okey*


Tajuk sebenar aku ialah.. "Jangan Dunia Sahaja yg Maju, tetapi PEMIKIRAN Juga!"


emm.. Hangpa nih faham or tak faham...? orang muslim melayu sekarang nih dah berpecah... dah berpuak-puak dah lemah, terlalu mudah bagi penjajah atau pon yahudi untuk menakluki malaysia semula dari sekarang... atau hangpa tunggu la dalam 3 tahun lagi dan hang pa akan merasai semula zaman penjajahan yahudi.... *from youtube*


Korang ingat tak perhimpunan BERSIH? Alaa, masa 9 Julai hari tu laa.. Hari yang paling teruk sekali kat KL & sewaktu dengannya.. Terus terang aku cakap, aku tak faham apasal la diorang buat benda-benda yang macam ni? Apa yang diorang dapat pun?  MENYUSAHKAN ORANG adalah, *yang aku nampak.* And yang aku paling tak faham sekali, asal nak cari fasal dengan kerajaan & negara sendiri? Apa faedahnya..? Tak malu ke dengan orang asing yang melawat negara kita.? Aku yang tak sertai hal politik-politik ini pun rasa  malu dengan apa yang terjadi kat Malaysia.
Haii,tak faham aku!


Haa, lagi satu aku yang aku tak faham sangat-sangat.. Cuba tengok ni..


Beginilah cara berdeplomasi dan berdakwah di Akhir Zaman. Tiada lagi amalan dan ciri-ciri yang telah di ajarkan oleh rasullullah s.a.w serta Al Quran dan hadis yang ditinggalkan beliau sebagai ingatan/panduan umat islam




 Aku dapat tunjuk yang nie jek, tapi sebenarnya aku nak tunjuk banyak lagi. huhu.. tapi tak boleh pulak.. Ermm, takpe korang cari la sendiri nanti ya? Kalau rajin laa.. huhu.


Sebenarnya aku nak cerita fasal politik antara PAS, MIC, & UMNO.. Tapi, aku tak berapa nak berani lerr.. Takut akan menimbulkan isu-isu yang panas! Haha.. Tapi, aku berharap sangat yang rakyat Malaysia semua dapat menerapkan rasa sayang terhadap dengan negara ni. Sebab inilah tempat duduk kita, tempat dimana kita dilahirkan, dibesarkan & untuk pengetahuan korang TAKDE GUNANYA MENENTANG NEGARA SENDIRI sebab ke mana kita nak pergi selepas itu? Ingat negara-negara yang lain nak ke kita? Takkan nak punya! Samalah juga kita, tak suka orang asing duk menumpang kat sini kan? Betul tak?


Aku juga sangat berharap, yang tiada diantara rakyat Malaysia yang menjadi komunis di negara sendiri, sebab ingat.. Apabila islam bermusuhan antara satu sama lain.. Akhir zamanlah jawabnya.! & Dan lagi satu janganlah jadi terlalu bodoh dan mudah berasa terharu dengan pemberian  serta percaya pada kaum KAFIR sesungguhnya mereka adalah dalang kepada semua ini! Bak pepatah melayu " ADA UDANG DI SEBALIK BATU"
*Kaum kafir di Malaysia kini semakin naik tocang, jangan sampai mereka yang mengambil alih negara kita.. Tak kisah apa yang terjadi di Malaysia kita harus mempertahankannya!*


* MAJU RAKYAT MALAYSIA!*




Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 orang doakan saya dapat 9A! :D :

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen