Ini Cerita Najwa .: Valentine Day?

Valentine Day?

Photobucket

Okey, hari ini adalah hari Selasa jatuhnya pada 14 Febuari 2012. Iaitu hari yang sangat-sangat di nantikan oleh setiap orang yang telah berpasangan tak kira yang dah berkahwin ataupun belum. 14 Febuari adalah hari Valentine Day.. Hari dimana seluruh negara menyambutnya tidak terkecuali juga di negara kita.  Setiap yang berpasangan menganggap hari ini adalah hari yang tersangat istimewa dan hari yang mereka tidak akan lupakan untuk selama-lamanya. Dimana mereka boleh menunjukkan perasaan cinta mereka pada seluruh dunia! 

Ya, bunyinya sangat seronok. Sangat seronok sehingga kita sendiri nak menyertainya jugak. Tetapi, AKU SEBAGAI ORANG ISLAM. AKU BOIKOT PADA HARI TERSEBUT!! Dan ..


Perlu ke sambut Valentine Day tu? Perlu sangat ke hari untuk berkasih sayang ni?  Pada pendapat aku.. Buang masa dan buat dosa je! Jadi, tak payah la!! Sejujurnya aku hari Valentinelah hari yang paling sedih dan geram buat aku.. Tau sebab apa? Sebab aku tak dapat bayangkan berapa banyak lagi bayi yang tak berdosa akan dibunuh dan dibuang oleh "ibu-bapa" mereka yang tak reti nak bertanggungjawab!




Kemudian, sedih sebab terpaksa tengok betapa ramainya mereka yang telah jatuh kepada syaitan dan hanyut kepada hawa nafsu! Pastu, sedih tengok ramai orang islam yang menyambutnya Walaupun dia dah tau yang menyambut Valentine itu adalah HARAM. Malah lebih teruk lagi, mereka menyambut hari tersebut dengan lebih dashyat daripada orang fakir itu sendiri.

Akhir sekali, terpaksa baca surat khabar yang tajuknya sangat menyakitkan hati. Terpaksa menahan sakitnya mata melihat mereka yang sedang sibuk bermesraan! 
Sedarlah, wahai umat islam yang menyambutnya.. Sesungguh apa yang kita buat Allah nampak. Dan setiap dosa, kita yang menanggungnya.. Tiada orang lain! Dan setiap dosa yang kita lakukan merupakan berita dan juga kejayaan yang sangat mengembirakan laknat Allah yang bertanduk 3 itu iaitu Syaitan.. Ini bukan khusus untuk pembaca sahaja tetapi untuk saya jugak. :)





Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

5 orang doakan saya dapat 9A! :D :

cinnamon.com said...

Alhamdulillah..
ramai dah orang yg tahu haram sambut benda ni..

sekarang ni Islam dah di depan.

merata2 sana sini masjid mengadakan kuliah dan ceramah.

THUMB UP ADIK!

AiSyA LiEzA said...

katakan tidak pada hari valentine.. errmm.. kenpalah dorang ni beriya2 nk smbut.. islam pulak tu.. ermm.. smga mereka mendpt hidayat.. amin...

Iskandar Shah said...

Kalau tak haram pun memang tak sambut. tak ada kekasih! Hahaha

Najwa Zahari said...

@Iskandar Shah

Haha! Tu lagi bagusss~ :DD

Najwa Zahari said...

@cinnamon.com

Yeah ^^ Dan tahun ni sangat baguslah~ Tak berapa ramai yang sambut. but tak tau la kan. hehe. Anyways, thanks akak :D

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen