Huh,Cikgu Jahat.

Photobucket

Salam korang! Haii~  Macam mana petang korang..? 

 Semalam, aku pergi kompleks sukan Kampung Pandan sebab sekolah aku ada buat acara akhir untuk sukan. So, bukan semua la yang dapat pergi. Hanya orang yang TERLIBAT sahaja yang dapat pergi. Terlibat sahaja ya, re-type-balik. hehe.

Aku terlibat sebab aku pergi lari 400 meter, lontar peluru, lari 4 kali 400,  lompat jauh, dengan lompat tinggi. Pendek kata semua acaralah aku terlibat. Biasalah Atlet kan? Tapi, penat gilaa.. Tak boleh nak rehat langsung! Susah betul bila menipu ni kan?

Haha, ye betul aku tipu korang. Aku, Atlet? Memang takde siapa pun akan percaya bila korang tengok aku depan2. Hehe. Aku jadi QM je.

 Tapi,best tau! Sebab tak penat sangat. Haha, boleh pulak. Aku just tolong cikgu angkat barang2 dengan jaga bendera je. Senangkan.. ? :D Tapi lama lah, dari pukul 8.30 pagi - 11.00pagi.  Patutnya kitorang habis pukul 12.00 tgh hari, tapi semua nak buat cepat-cepat akhirnya siap pun cepat. Urghh =.="

Apa-apa pun aku skip cerita ni, dan teruskan ke cerita yang sebenarnya. Spoiled tak. Kesian korang buang masa kat sini. Sory. :DD

Kitorang naik bas pergi dan balik. Masa balik, aku terlepas bas pertama. Sebenarnya bukan aku sorang  je, tapi ramai lagi. Sebab diorang semua terhegeh - hegeh nak pergi makan. Kebetulan pulak, ramai cikgu yang dah pergi dulu naik kereta masing-masing pergi ke rumah kawan aku, ada kematian. Jadi, ada beberapa cikgu je la yang menjaga kitorang.

Yang jaga untuk naik bas ni sorang je, Cikgu Aziz namanya* bukan nama sebenar*. Dia marah kitorang sebab lambat datang sampaikan bas pertama dah pergi. Dia marah bukan sebab apa, cuma dia risau bas kedua nanti tak muat orang nak masuk. Masa dia tengah2 marah, then suddenly dia ternampak ada pelajar lagi yang still duduk dekat stadium tu.

Pastu, dia suruhlah aku panggil diorang. Aku malas nak gerak so aku just bagi signal "Datang sini"  dari jauh. Nasib baik la diorang nampak and faham apa yang aku cuba katakan. Then, diorang pun balas signal diorang " Balik dengan kereta". Aku pun just angguk je la .

Tiba-tiba cikgu aziz ni dia suruh tanya 'balik dengan cikgu mana?'. Aku pun dengan semangatnya menjerit kat diorang. Tapi diorang tak bagi apa-apa respon pun. Waktu tu la aku terfikir, MANA MUNGKIN DIORANG BOLEH DENGAR!!! Boleh dengar ke kalau jarak kita jauh macam ni?



 Aku pun marah la cikgu sebab mempermainkan aku .And yang paling tak tahan, cikgu mengekek gelakkan aku. Pastu dia boleh lagi cakap "Siap suruh awak buat!" . Nasib baikla aku still lagi boleh sabar~ 

Urghhh. Benci cikgu~! =,=

1 comment:

Post a Comment