Ini Cerita Najwa .: Segmen : Apa yang ku mahu sebenarnya ?

Segmen : Apa yang ku mahu sebenarnya ?

Photobucket


Aku join segmen ni. Sebab aku perlu katakan sesuatu, sebagai seorang remaja yang bakal menjadi penerus generasi, aku amat teramat sedih melihat keadaan Malaysia sekarang ni. Hanya di sebabkan politik, negara kita menjadi hancur,punah, berpecah, rapuh. Adakah ini yang kita mahu kan? Dah tentu la tak kan?

 Kalau hendakkan keadilan.. Percayalah cakap aku di dunia tiada apa dan siapa pun yang adil. TIADA. Manusia tak akan pernah berlaku adil walaupun diorang rasa diorang adil. Sebab itulah manusia yang Allah cipta. Satu-satunya yang akan menghakimi dan membuat keputusan yang adil dan tepat hanya ALLAH S.W.T. Jadi,janganlah kita terlalu mempersia-siakan diri kita dengan meminta keadilan yang kita impikan.

Erm, apa yang ku mahu sebenarnya? Untuk negara ni, terlalu banyak yang aku nak lakukan dan impikan. Tapi, ada satu je yang aku betul-betul nak dari sejak aku lahir lagi. *Drama*

Aku nak Malaysia pada zaman dahulu, zaman dimana Malaysia merdeka. Betul-betul merdeka. Sebab di saat itulah kita semua bergabung menjadi Malaysia sejati. Aku betul-betul rindukan kemanisan 3 gabungan ni. Menitis air mata aku memikirkan semua ni. *Ni tak tipu* Boleh lagi ke sekarang?

PM, Awak boleh buat untuk negara jika awak betul-betul cintakan rakyat dan negara ni~~ Awak boleh jika buat jika awak percaya pada kemampuan diri~ Awak boleh buat jika awak tidak terlibat dalam permainan kotor. Awak boleh buat!! ^^

P/s : Oh, Aku harap kerajaan, baiki jalan yang berlubang. Erm, cantikkan la permandangan Malaysia ni. Tolong laa~ hehe

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

8 orang doakan saya dapat 9A! :D :

puteri cahaya. said...

good idea~


http://storyofnurnajwa.blogspot.com/2012/05/segmen-apa-yang-ku-mahu-sebenarnya.html

MISS Z BERCELOTEH said...

semoga apa yg kita luahkan ini di dengari ^^

puteri cahaya. said...

ok, jom singgah blog akak..

Puteri_ika said...

yeah..sokong 100 %..

Areliff said...

good idea. zaman dulu semua menuju satu arah iaitu merdeka..tentangan sesama sendiri agak kurang..

lawat blog kami ye :) :
BEN ASHAARI TANYA APA YANG AKU MAHU SEBENARNYA ?

Najwa Zahari said...

@MISS Z BERCELOTEH

Mudah-mudahan ^^

AZRUL AZMI said...

ahhaaa... nice... epic betul... hehehe

follow u...

Cik Anis said...

dr segmen sama, follow dah,

yeah malaysia boleh!

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen